Sveucilišni profesor postavio je svojim studentima ovo pitanje:
«Je li Bog stvorio sve što postoji?»
Jedan student mu je smjelo odgovorio: «Da, Bog je stvorio sve što postoji!»
«Bog je sve stvorio?» upita profesor još jednom.
«Da, profesore» odgovori student.
Profesor ce potom: «Ako je Bog stvorio sve, onda je stvorio i zlo.
Buduci da zlo postoji a uzevši u obzir princip da nas odreduje ono što
radimo, onda je i Bog zao!»
Student je ostao šutke, a profesor je pun sebe konstatirao kako je još
jednom dokazao da je ono što kršcani vjeruju zapravo mit.
Drugi je student podignuo ruku i pitao profesora smije li ga nešto pitati.
«Naravno» odgovori profesor.
Student ustane i rece: «Profesore, postoji li hladnoca?»
«Kakvo je to pitanje? Naravno da postoji. Zar ti nikad nije bilo hladno?»
Studenti su se zakikotali na kolegino pitanje.
Mladic je odgovorio: «Zapravo profesore, hladnoca ne postoji. Prema
zakonima fizike, ono što mi smatramo hladnocom u stvarnosti je
odsustvo topline. Svako tijelo ili objekt prema proucavanju ima ili
prenosi energiju, a toplina je ono što cini da tijelo ima ili
prenosi energiju.
Apsolutna nula znaci potpunu odsutnost topline, sve stvari postanu
inertne i nesposobne za reakciju na toj temperaturi. Hladnoca ne
postoji. Mi smo stvorili tu rijec da opišemo kako se osjecamo ako
nemamo toplinu.»
Student nastavi s pitanjem: «Profesore, postoji li tama?»
Profesor odgovori: «Naravno da postoji.»
Student ce na to: «Opet ste u krivu, profesore, ni tama ne postoji.
Tama je u stvarnosti samo odsustvo svjetla. Svjetlo možemo proucavati,
ali tamu ne. Zapravo, možemo se poslužiti Newtonovom prizmom da
pretvorimo bijelo svjetlo u mnoge boje i proucavati razlicite duljine
svjetlosnih valova za svaku boju. Ne možemo mjeriti tamu. Najobicnija
zraka svjetla može prodrijeti u svijet tame i prosvijetliti ju.
Kako možete znati koliko je odredeni prostor mracan? Mjerite kolicinu
prisutnog svjetla. Nije li ovo tocno? Tama je pojam koji ljudi
koriste da opišu što se dogada kada nema svjetla.»
Na kraju, mladic upita: « Profesore, postoji li zlo?»
Sad vec pomalo nesiguran, profesor odgovori: «naravno, kao što sam vec
rekao. Vidimo zlo svaki dan. Najcešce u svakodnevnim primjerima
covjekove necovjecnosti prema drugim ljudima... u zlocinima i nasilju
diljem svijeta. Ove manifestacije nisu ništa drugo nego zlo.»
Na to ce student: «Profesore, zlo ne postoji, ili barem ne postoji po sebi.
Zlo je jednostavno odsustvo Boga. Baš kao i tama i hladnoca, to je
pojam kojeg su ljudi stvorili da opišu odsutnost Boga. Bog nije
stvorio zlo. Zlo nije poput vjere i ljubavi koje postoje baš kao što
postoje svijetlo i toplina. Zlo je posljedica onog što se dogodi kada
u covjekovom srcu nije nazocna Božja ljubav. Baš poput hladnoce koju
doživljavamo u odsustvu topline, ili poput tame koja se dogada kada
nema svjetla.»
Profesor je sjeo.
Mladic se zvao Albert Einstein
dal je istinito ili ne...zanimljiva prica kako god okrenes. Dobila je na mejl nedavno pa htjedoh podjeliti sa vama
«Je li Bog stvorio sve što postoji?»
Jedan student mu je smjelo odgovorio: «Da, Bog je stvorio sve što postoji!»
«Bog je sve stvorio?» upita profesor još jednom.
«Da, profesore» odgovori student.
Profesor ce potom: «Ako je Bog stvorio sve, onda je stvorio i zlo.
Buduci da zlo postoji a uzevši u obzir princip da nas odreduje ono što
radimo, onda je i Bog zao!»
Student je ostao šutke, a profesor je pun sebe konstatirao kako je još
jednom dokazao da je ono što kršcani vjeruju zapravo mit.
Drugi je student podignuo ruku i pitao profesora smije li ga nešto pitati.
«Naravno» odgovori profesor.
Student ustane i rece: «Profesore, postoji li hladnoca?»
«Kakvo je to pitanje? Naravno da postoji. Zar ti nikad nije bilo hladno?»
Studenti su se zakikotali na kolegino pitanje.
Mladic je odgovorio: «Zapravo profesore, hladnoca ne postoji. Prema
zakonima fizike, ono što mi smatramo hladnocom u stvarnosti je
odsustvo topline. Svako tijelo ili objekt prema proucavanju ima ili
prenosi energiju, a toplina je ono što cini da tijelo ima ili
prenosi energiju.
Apsolutna nula znaci potpunu odsutnost topline, sve stvari postanu
inertne i nesposobne za reakciju na toj temperaturi. Hladnoca ne
postoji. Mi smo stvorili tu rijec da opišemo kako se osjecamo ako
nemamo toplinu.»
Student nastavi s pitanjem: «Profesore, postoji li tama?»
Profesor odgovori: «Naravno da postoji.»
Student ce na to: «Opet ste u krivu, profesore, ni tama ne postoji.
Tama je u stvarnosti samo odsustvo svjetla. Svjetlo možemo proucavati,
ali tamu ne. Zapravo, možemo se poslužiti Newtonovom prizmom da
pretvorimo bijelo svjetlo u mnoge boje i proucavati razlicite duljine
svjetlosnih valova za svaku boju. Ne možemo mjeriti tamu. Najobicnija
zraka svjetla može prodrijeti u svijet tame i prosvijetliti ju.
Kako možete znati koliko je odredeni prostor mracan? Mjerite kolicinu
prisutnog svjetla. Nije li ovo tocno? Tama je pojam koji ljudi
koriste da opišu što se dogada kada nema svjetla.»
Na kraju, mladic upita: « Profesore, postoji li zlo?»
Sad vec pomalo nesiguran, profesor odgovori: «naravno, kao što sam vec
rekao. Vidimo zlo svaki dan. Najcešce u svakodnevnim primjerima
covjekove necovjecnosti prema drugim ljudima... u zlocinima i nasilju
diljem svijeta. Ove manifestacije nisu ništa drugo nego zlo.»
Na to ce student: «Profesore, zlo ne postoji, ili barem ne postoji po sebi.
Zlo je jednostavno odsustvo Boga. Baš kao i tama i hladnoca, to je
pojam kojeg su ljudi stvorili da opišu odsutnost Boga. Bog nije
stvorio zlo. Zlo nije poput vjere i ljubavi koje postoje baš kao što
postoje svijetlo i toplina. Zlo je posljedica onog što se dogodi kada
u covjekovom srcu nije nazocna Božja ljubav. Baš poput hladnoce koju
doživljavamo u odsustvu topline, ili poput tame koja se dogada kada
nema svjetla.»
Profesor je sjeo.
Mladic se zvao Albert Einstein
dal je istinito ili ne...zanimljiva prica kako god okrenes. Dobila je na mejl nedavno pa htjedoh podjeliti sa vama