KOMPLETAN VODIČ KROZ UNUTRAŠNJI UZGOJ

  • Nova nagradna igra za sve članove foruma: Growbox izrada - Tutorial. Nagradna igra se završava 31 decembra. Više detalja na linku: Growbox izrada - Tutorial
Hesi Prodavnica Hempatia Organics Nutrients
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.

Badi

☼ »» 113 «« ☼
Grow Support
Kao što znate, predložio sam da se napravi noviji vodič za unutrašnji uzgoj.
Moderator Himalaja me u tome podržao i hvala mu na tome. Sastavio sam kompletan vodič radi lakšeg snalaženja, kako bi novim članovima bilo brže i jednostavnije sve povezati. Moderatori neka procijene, ako nešto još treba prepraviti ili dodati, tu sam.

1. PROSTOR
Ako ste dovoljno vješti i kreativni, prostor za uzgoj možete i sami napraviti, to može biti npr. ormar, zamrzivač, kućište od PC-a i sl. ili jednostavno kupite već gotov “grow box”.
Picture1.png
Prilikom dizajniranja svog prostora morati ćete uzeti u obzir ne samo količinu prostora koji će vam biti potreban za biljku/e, već i vaša svjetla, kanale, ventilatore i drugu opremu, kao i ostaviti dovoljno prostora za rad. Biljke se mogu udvostručiti, čak i utrostručiti u ranoj fazi cvatnje (stretch), stoga osigurajte dovoljno prostora za hedove! Budite sigurni da je vaš prostor lako očistiti i dezinficirati. Čistoća je važna kod uzgoja u zatvorenom prostoru. Površine moraju biti glatke; tepihe, zavjese i sirovo drvo teško je očistiti, pa izbjegavajte ove materijale ako je moguće. Prostor za uzgoj ne smije biti svjetlo - prozračan, lagano curenje svijetla tijekom mračnih razdoblja zbunit će vaše biljke i može uzrokovati hermafrodite. Trebate pažljivo nadzirati svoje biljke, važno je provjeravati ih svaki dan. Preporučuje se odabir hladnog i suhog prostora s gotovim pristupom svježem zraku izvana.

2. SVJETLO

Kvaliteta svjetla biti će čimbenik okoliša broj jedan u kvaliteti i količini prinosa, tako da je dobra ideja odabrati najbolju postavu rasvjete koju možete priuštiti. Evo kratkog pregleda najpopularnijih vrsta koje se koriste:

HID (high intensity discharge)
Industrijski standard, široko se koristi za kombinaciju izlaza, učinkovitosti i vrijednosti.
Koštaju nešto više od fluorescentnih svjetiljki , ali proizvode daleko više svjetla po jedinici korištene električne energije. Suprotno tome, nisu tako učinkovite kao LED rasvjeta, ali još uvijek su znatno jetinije.
Dvije glavne vrste koje se koriste:
Metal halide (MH)
Stvaraju svjetlost plavo - bijele boje i općenito se korist
e u vegetaciji.
metal halid.png

High pressure sodium (HPS)
Proizvode svjetlost crveno - narančastog spektra i koriste se u cvjetanju.
high pressure.png
Osim žarulje, HID rasvjeta zahtijeva balast i reflektor. Neki su balasti dizajnirani za upotrebu posebno za MH ili HPS svjetiljke, dok će mnogi noviji dizajni pokrenuti obje.
HID žarulje proizvode puno topline
, potreban je dobar sustav hlađenja i ventilacije.

CFL i druge fluorescentne svjetiljke
cfl.png cfl 1.png
Fluorescentna rasvjetna tijela, posebno ona koja koriste velike (HO) žarulje T5
, prilično su popularne u malim razmjerima za “hobi uzgajivače” iz više razloga;
- obično su jeftinije za postavljanje, jer su reflektor, balast i žarulje uključeni u jedan paket
- ne trebaju sustav hlađenja jer generiraju znatno manju količinu topline u odnosu na HID
Glavni nedostatak je to što su fluorescentna svjetla manje učinkovita, što stvara oko 20-30 % manje svjetla po watu potrošnje električne energije. Prostor je još jedna briga, jer će trebati približno 19 dugačkih T5 (HO) žarulja da bi se izjednačila snaga jedne HID
žarulje od 600 W.

LED

led 1.png led 2.png
Tehnologija koja postoji već neko vrijeme, ali je tek nedavno prilagođena kreiranju super učinkovitih svjetiljki za uzgoj u zatvorenom prostoru. Glavni nedostatak LED rasvjete je njihov trošak, dobro dizajnirana rasvjetna tijela mogu koštati 10 puta više od usporedive HID. Prednosti su u tome što LED diode traju duže, troše daleko manje električne energije, stvaraju manje topline, a najbolji dizajni stvaraju puniji spektar svjetla što na kraju može rezultirati višim i kvalitetnijim urodom. Nažalost, postoje mnoga nepouzdana LED svjetla koja se proizvode i plasiraju proizvođačima, tako da napravite neka istraživanja i pročitajte recenzije proizvoda prije nego što položite svoj teško zarađeni novac.
Više o rasvjeti, spajanju i njenim karakteristikama pogledajte u temi ” Svjetla za uzgoj, tipovi i intenzitet”.

3. VENTILACIJA

Biljkama je potreban svježi zrak da bi uspjele, a ugljični dioksid (CO2) je ključan za proces fotosinteze. Što znači da će vam trebati stalni protok zraka koji struji kroz vašu prostoriju, što se lako postiže pomoću ispušnog ventilatora postavljenog pri vrhu koji ujedno služi i za uklanjanje toplijeg zraka iz prostorije. Trebate osigurati da temperature ostanu unutar ugodnog raspona za vaše biljke;
22 - 30 °C - dok je svjetlo upaljeno
18 - 21 °C - kada je svjetlo isključeno
Veličina i kapacitet vašeg ventilatora za ispuh ovisit će o veličini prostora za uzgoj i količini topline koju stvara vaš sustav osvjetljenja. Ljudi koji žive u toplijim krajevima često će noću upaliti svoja svjetla kako bi temperatura cijelo vrijeme bila ugodna (danju i noću). Preporučljivo je postaviti svjetla, uključiti ih na neko vrijeme, a zatim odrediti koliki će vam protok zraka trebati za održavanje ugodne temperature za vaše biljke. To će vam omogućiti da odaberete ventilator ispuha prikladan za vaše potrebe. Ako će vam miris biljaka uzrokovati probleme, dodajte filter na svoj ventilator ispuha. Alternativno, možete stvoriti zapečaćeno, umjetno okruženje pomoću klima uređaja, odvlaživača zraka i dodatnog CO2 sustava, no to je prilično skupo i ne preporučuje se početnicima. I na kraju, dobra je ideja konstantan lagani povjetarac u vašem prostoru jer to jača stabljike vaših biljaka i stvara manje gostoljubivo okruženje za plijesni i štetočine. U tu svrhu dobro će poslužiti zidni cirkulatorski ventilator
(clip-fan ili sl.).
ventilacija.png
Više o ventilaciji i vrstama ventilatora, pogledajte u temama; “Ventilacija”/ “Ventilatori”.


4. KONTROLA I NADZOR

Nakon što odaberete svoja svjetla i opremu za kontrolu klime, htjet ćete automatizirati njihove funkcije. Iako su na raspolaganju sofisticirane (i skupe) jedinice koje kontroliraju svjetla, temperaturu, vlažnost i razinu CO2, početniku će obično trebati jednostavni 24-satni timer za svjetlo i eventualno podesivi termostatski prekidač za ventilator ispuha.
Vrijeme ciklusa svijetlo - mrak je vrlo važno. Općenito ćete imati upaljena svjetla, 16 - 20 sati tokom 24 sata dok su biljke u vegetativnom rastu (18/6 ili 20/4), a zatim prebacite (smanjite) na 12 sati svjetlosti tokom 24 sata kada želite da procvjetaju (12/12). Svjetlo se mora uključivati i isključivati svakog dana u isto vrijeme ili u protivnom riskirate stres za biljke,
tako da je timer neophodan.
timer.png termo higro.png
Timer možete koristiti i za svoj ventilator ispuha, ali uložiti koju kunu više za termostatski prekidač puno je bolja opcija.
S najosnovnijim modelima jednostavno postavite termostat na uređaju na maksimalnu željenu temperaturu za vaš prostor i u njega uključite ventilator ispuha. Nakon što temperatura poraste na postavljenu razinu, uključivat će ventilator dok temperature ne padnu nekoliko stupnjeva ispod postavljenog praga. To štedi energiju i održava stalnu temperaturu. Budući da vjerojatno ne provodite većinu svog vremena u svom prostoru za uzgoj, kombinirani higrometar / termostat sa značajkom memorije sa visokom i niskom memorijom može biti vrlo prikladan za praćenje kartica u uvjetima u vašem prostoru. Termo - higrometar, ovi mali i
jeftini uređaji ne prikazuju samo trenutnu temperaturu i razinu vlage, već i najveća i najniža očitavanja u razdoblju od kada ste zadnji put provjerili.
Takođe
r, dobra ideja je da imate pri ruci pH metar ili pribor za testiranje kako biste mogli provjeriti pH razinu vode, hranjivih otopina ili tla. Kanabis preferira pH između 6 i 7 u tlu i između 5,5 i 6,5 u hidroponskim medijima. Ako se pH izbaci iz ovog raspona, može doći do zaustavljanja hranjivih sastojaka, što znači da vaše biljke ne mogu apsorbirati potrebne hranjive tvari. Kada se uzgaja u zemlji/supstratu, nije potrebno korigirati ph vode s kojom se zalijeva. Zemlja inače ima dobar kapacitet za puferiranje pH. Što znači, iako pH vaše vode nije idealan, tvorevina tla djeluje kao pufer i uravnotežuje pH dolazne vode do razine koja je općenito prihvatljiva. Međutim, za uzgoj u hidroponskom sustavu, važno je prilagoditi pH otopine hidroponske hranjive tvari jer nema tla koje bi moglo djelovati kao pufer i ispraviti razinu pH ako postane neuravnoteženo.

5. METODA / MEDIJ

- soil (posude su napunjene tlom/supstratom) → najčešća, intuitivna, odlična aroma badova
- inert (soilless) → intuitivna, brža nego soil
- hydroponics →
najbrža, veći prinos i potencija
soil 1.png
Svaki medij ima svoje prednosti i nedostatke, ovdje ćemo objasniti isključivo klasičan i najjednostavniji uzgoj u tlu/supstratu (soil).

Soil
soil 2.png

Tlo (soil)
je najtradicionalniji medij za uzgoj kanabisa u zatvorenom prostoru, kao i onaj koji najviše oprašta, što ga čini dobrim izborom za uzgajivače koji se prvi put predstavljaju. Jednostavno kupite neki od kvalitetnijih supstrata za posude/potove i posebno napravljena hranjiva za zemlju, kako biste svojim biljkama pružili upravo ono što im treba do berbe. Izvrsna mješavina tla sadrži sastojke poput… kokosovih vlakana, perlita, komposta, odljeva zemljanih glista, bat guano, riblji obrok, obrok od rakova, koštani obrok, krvni obrok, obrok od algi, treset, mahuna, kompostirani šumski humus, humusna kiselina, pjeskovita ilovača, sojino brašno, lucerna brašno, kamena prašina, gljive - Mycorrhizae itd.
Kvalitetniji supstrati, npr;
BioBizz, Guanokalong, ATAMI, Canna, Plagron, Florabella (žuta), SUBSTRAL (Terra magma), Composana (za cvijeće)
, itd.
Koji god supstrat izabrali, imajte na umu da je prethodno već oplođen/pognojen (neki više, neki manje). Što znači da u njemu ima dovoljno svih potrebnih hranjivih sastojaka za početak rasta vaše biljke. Stoga, otprilike prvih 2 - 4 tjedna rasta nema potrebe za dodatnim gnojenjem, pretjerano gnojenje može “spaliti” biljke. Pratite kako se biljke ponašaju, sa gnojenjem počnite tek kada vam biljke to pokažu. Krenite najprije sa pola preporučene doze, ako biljkama odgovara, nastavite sa punom dozom.


6. SPREMNIK / POSUDA (POT) ZA UZGOJ

Koji tip spremnika koristite ovisit će o mediju, sustavu i veličini biljaka. Npr. možete koristiti posude/lonce (20 - 30 l) za uzgoj nekoliko velikih biljaka.
Jeftine opcije uključuju plastične posude, kante, lonce i sl., dok neki odluče potrošiti više na tzv. "smart pots", spremnike koji su dizajnirani kako bi poboljšali protok zraka do korijenske zone biljke. Mnogi uzgajaju svoje prve biljke u kantama/posudama od 18 l. No odvodnja je ključna, budući da su biljke kanabisa vrlo osjetljive na
dugo zadržavanje vlage u području korijena. Ako koristite plastične posude obavezno izbušite rupe na dnu posude, kako bi višak vode mogao otjecati.
pot 1.png pot  2.png

7. ZALIJEVANJE
zalijevanje.png
Biljke zalijevajte kada je supstrat potpuno suh. Zalijevajte ih rjeđe ali obilno, otprilike svakih 3-4 dana. Na nekim mjestima mogu biti visoke količine klora u opskrbi vodom, što može biti štetno za korisne mikrobe tla. Iz tih razloga mnogi ostavljaju vodu da odstoji pola sata prije zalijevanja, kako bi ishlapio višak klora. Najvažnije je zapamtiti da ne pretjerujete sa vodom. Biljke kanabisa su vrlo osjetljive na gljivične bolesti korijena kada su uvjeti previše vlažni, a prekomjerno zalijevanje jedna je od najčešćih pogrešaka. Koliko često ćete zalijevati biljke ovisit će o korištenom mediju, veličini biljaka i temperaturi okoline.

8. GNOJIVO / PRIHRANA
Uzgoj kvalitetnog kanabisa zahtijeva više gnojiva ili hranjivih sastojaka od većine uobičajenih kultura. Vašoj biljci su potrebna sljedeća primarna hranjiva (zajednički poznata kao makronutrijenti):
- Dušik (N)
- Fosor (P)
- Kalij (K)
Ova su mikrohranjiva također potrebna, ali u mnogo manjim količinama:
- Kalcij (Ca)
- Magnezij (Mg)

- Željezo (Fe)
- Bakar (Cu)
Preporuča se da posadite biljke u kvalitetan već prethodno oplođeni supstrat, koji ima sva potrebna hranjiva za početak rasta (2 - 4 tjedna). Nakon par tjedana, biljka će iscrpiti sva hranjiva iz supstrata, te dalje prihranjujete sa odgovarajućom hranjivom otopinom (svako drugo zalijevanje). Ako ne koristite prethodno oplođenu mješavinu tla, morat ćete biljke hraniti najmanje jednom tjedno koristeći odgovarajuću hranjivu otopinu. Ovi hranjivi sastojci se prodaju u koncentriranom tekućem ili praškastom obliku koji se pomiješaju s vodom, a uglavnom se oblikuju za vegetativni ili cvjetni rast. To je zbog toga što kanabis tijekom životnog ciklusa ima promjenjive potrebe za makronutrijentima, treba mu više dušika (N) tijekom vegetativnog rasta, a više fosfora (P) i kalija (K) tijekom proizvodnje pupova. Većina makronutrijenata prodaje se u dvodijelnoj tekućini kako bi se spriječilo taloženje određenih elemenata (kombiniranje u inertnu krutinu koju biljka ne može iskoristiti
). Što znači, trebate kupiti jednu bočicu sa gnojivom za vegetaciju i drugu bočicu za cvjetanje. (npr. Plantella List za vegetaciju i Plantella Cvet za cvjetanje).
plantella.png

Ovo je najjednostavnija i najjeftinija solucija. Danas postoje različita brendirana i specijalna gnojiva, stimulatori, aditivi itd; za koje je potrebno izdvojiti nešto više novca, ali kaže se; “koliko para toliko i muzike”.

Kvalitetnija gnojiva koja možete kupiti (npr.): BioBizz, Advanced Nutrients, Guanokalong, Hesi, Canna, Plagron, Mills Nutrients, itd.
Nakon što kupite potrebne hranjive proizvode, jednostavno ih pomiješajte s vodom prema uputama naljepnice/etikete i zalijte svoje biljke. Uvijek biste trebali početi sa pola preporučene doze, jer se biljke kanabisa lako spaljuju. Pravilo prihranjivanja glasi; “bolje je manje nego više”, a s vremenom ćete naučiti "čitati" znakove nedostataka ili viška.

Više o gnojivu i o različitim proizvodžačima istih, vidite u temi: “Koja gnojiva koristite?”

9. KLIJANJE I KLONIRANJE
Klijanje
klijanje 1.png

Najbolje je naručiti feminizirano sjeme sa neke od internet stranica.

(npr. od sponzora Vutre; Hempatia ili OSS, ima i drugih...da ne reklamiram, potražite sami).
Nabavili ste svoje sjeme, vrijeme je za klijanje. Kako bi sjeme proklijalo, potrebno ga je smjestiti na toplo i vlažno mjesto. Postoji mnogo metoda i tehnika za klijanje. Najjednostavnije je, sjeme posijati direktno u supstrat. Meni osobno najsigurniji način za klijanje sjemena
je pomoću vlažne maramice. Izvadite papirnatu maramicu iz jednog od onih klasičnih paketića od 10 kom., lijepo sklopljenu kako je, nemojte ju razmatati radi debljeg sloja. Stavite sjeme u maramicu i preklopite. Namočite maramicu pod laganim mlazom vode, oprezno ju pritisnite i ocijedite. Oko nje stavite još jednu maramicu, ponovno sve zajedno namočite i ocijedite. Odložite negdje na što toplije mjesto (sobna temperatura će biti dovoljna). Ako imate više sjemenki ne stavljajte ih sve zajedno u istu maramicu, već svaku posebno. Otprilike svakih 12 sati otvorite i provjerite , ako je maramica skoro suha još malo ju namočite, ne smije se skroz osušiti.
klijanje 2.png
Kada klica izviri, sjeme što prije posadite u prethodno namočen supstrat.


Nekim sjemenkama je potrebno dulje nego drugima
, pogotovo starijim sjemenkama. Sljedeća metoda posebno je učinkovita, ako kojim slučajem imate starije sjeme, te ga čuvate već duže vremena (starije nekoliko godina). Stavite sjeme u posudu ili čašu sa mlakom vodom (posuda/čaša treba biti prozirna, kako bi vidjeli klicu kad izviri), te ga ostavite da se natapa preko noći. Toplo namakanje preko noći, pomoći će omekšati starije sjeme. Većina sjemenki sjemenki će plutati, a nakon nekoliko sati namakanja potonuti će na dno čaše. Međutim, ako se sjeme predugo ostavi, može se utopiti. Stoga ne ostavljajte sjeme natopljeno u vodi dulje od 24 - 32 sata. Ako nakon 24 sata nema klice, preporučam da sjeme izvadite iz vode i premjestite u maramicu (na način kako sam gore opisao).
klijanje 3.png klijanje 4.png

Kada ste posadili svoje sjeme u zemlju/supstrat, potrebnu temperaturu dalje održavate tako što ćete posude/potove odmah staviti pod upaljenu lampu ili npr. na grijaču ploču. Treba biti što toplije ali naravno ne prevruće, otprilike 25 - 30 °C je idealno. Za otprilike 2-4 dana, ugledati ćete svoju tek niklu biljčicu.
seedling.png


Kloniranje

Ako počinjete sa klonovima tretirajte ih nježno prvih par dana. Uobičajeno je da “skinuti” klonovi budu malo opušteni/obješeni, vaš je posao održati ih zdravim i sretnim. Održavajte ih vlažnim i pod nježnim svijetlom (CFL), potrebno ih je prskati sa vodom nekoliko puta na dan dok ne puste korijenje. Režim svjetla za klonove je 18/6, a idealna temperatura je 22 - 25 °C.
kloniranje.png
Više o kloniranju, pogledajte u temi; “Kloniranje”.
 

Badi

☼ »» 113 «« ☼
Grow Support
10. VEGETACIJA
Vegetativni period je period rasta gdje biljka postaje sve jača i veća. Biljka razvija lišće i grane. Idealna temperatura za vegetaciju je 20 - 30 °C. U fazi vegetacije kanabis više voli vlažnije okruženje, oko 60 % relativne vlažnosti zraka. U unutrašnjem uzgoju, biljku možete držati u vegetaciji koliko hoćete, to jest dokle god joj pružate najmanje 18 sati svjetla na dan. To postižete tako što ćete svjetlo spojiti na timer koji će se automatski gasiti i paliti kako ga namjestite. Režim svjetla za vegetaciju je 18/6 ili 20/4, pa čak 24/0, ali to i nije baš preporučljivo s obzirom da biljka ipak treba odmora (mrak).
(18/6 - 18 sati svjetla i 6 sati mraka, 24/0 - svjetlo je cijelo vrijeme upaljeno)
Dobar grower uvijek budno pazi na svoje biljke, u slučaju da nešto pođe po zlu, reagira i ispravlja pogreške na vrijeme.

Trening
Kanabis je vrlo otporna biljka naročito u vegetaciji, to je najbolje vrijeme za trening vaših biljaka. Trening nije obavezan, možete imati berbu i bez treninga, ali treniranje biljaka omogućuje viši urod. Također, raznim kombiniranim tehnikama treninga “tjerate” biljke da rastu kako vi hoćete.

Najpopularnije tehnike za treniranje biljaka:

Savijanje i osiguravanje
- LST
- Supercropping
- Screen of Green (ScrOG)

Oštećivanje/odrezivanje (srateški)
- Topping
- Fimming
- Manifolding
- Defoliation

Manipuliranje vremenskim rokovima

-12/12 od sjemena
- Sea of Green (SoG)

LST
“Low Stress Training”omogućava uzgajivačima da maksimalno iskoriste svoj raspoloživi prostor i svjetlost. To je proces savijanja stabljika i učvršćivanja na mjestu. Više stabljike se saviju prema dole i tako sve od sredine biljke kako ona raste, tako da ona poprimi ravniji i širi oblik (grmoviti). Za osiguravanje / vezanje stabljiki nakon savijanja možete upotrijebiti mekano obloženu žicu kako ne bi oštetili krhke stabljike.Kada započeti trening? Nema nekog pravila, sa treningom se počinje kada nam biljka svojim rastom to dozvoli. Stabljike je potrebno prethodno saviti prije vezivanja kako bi se smanjila vjerojatnost pucanja. Jednom kada je stabljika savijena, pričvrstite je za posudu / lonac. Trening se mora nastaviti kako biljke rastu. LST nije nešto što možete jednom učiniti a zatim zaboraviti, to je proces koji je u toku. Ne brinite se zbog prvobitnog izgleda biljaka kad ih prvi put savijate. Nakon par dana, vrhovi će se podignuti (rastu prema svjetlu) i biljka će
ponovno izgledati sjajno.
BvqlXXtIMAA8ZeK.jpg BvqlXXtIMAA8ZeK.jpg image.png image.png

Supercropping

Ova tehnika je ekstremniji način savijanja, najčešće se koristi za previsoke stabljike koje su odrvenile i teško se savijaju. Najprije prstima omekšate stabljiku, savijete je pod pravim kutom i osigurate/privežete jer će se u protivnom stabiljka ubrzo uspraviti a time niste ništa dobili i morat ćete ponoviti postupak. Podrazumijeva ekstremno savijanje, ali bez ozlijeđivanja “kože” vaše biljke.
super-cropping-marihuana.jpg

Screen of Green
Tehnika u kojoj uzgajivači koriste mrežu preko svojih biljaka i “guraju” stabljike ispod mreže. Svrha je, da se do cvijetanja dobije ravan oblik krošnje sa puno dobro raspoređenih pupoljaka. Mreža također služi kasnije kao potporanj teškim hedovima.
SCROG.jpg

Topping / Odrezivanje
Ideja je potpuno ukloniti/odsijeći glavni vrh biljke, kao kod skidanja klonova (sadnica). Time se prekida njegova apikalna dominacija, ili tendencija rasta jedne glavne cole, biljka nastavlja rasti tako što se dijeli na dvije glavne stabljike (cole).
Mogies_Topping_pic.jpg

Fimming
Tehnika slična Toppingu. Ideja Fimming-a je oštetiti ili "obrijati" vrh biljke, a ne ga ukloniti u potpunosti. Time je moguće dobiti čak 3 - 4 glavne stabljike.
apply-fim-technique.jpg apply-fim-marijuana.jpg how-to-top-cannabis-plants@2x-1.png
Opisao sam tehnike koje sam osobno provodio više puta ili sam ih isprobao. Ostale tehnike još nisam iskusio, niti sam ih imao prilike vidjeti, pa ih niti neću opisivati.

Više o tehnikama za treniranje biljaka pogledajte u temi; “Treniranje kanabisa”.


11. CVJETANJE
Faza cvjetanja nastupa kada biljke počinju formirati pupove/badove.
Kako bi biljka procvjetala, treba promijeniti režim rasvjete na 12/12.
(12 sati svjetla - 12 sati mraka na dan)
Prilikom prelaska iz vegetativne faze u stadij cvjetanja, najvažnije je osigurati da biljke svakodnevno dobivaju 12 sati potpuno neprekidne tame. Propuštanje svjetlosti može predstavljati veliki problem u fazi cvatnje. Ako ne održavate konzistentna noćna razdoblja, vaše biljke mogu prestati cvjetati i vratiti se na vegetativni stadij ili se čak pretvoriti u hermafrodite. U fazi vegetacije biljke mogu napredovati u mnogim sredinama, u fazi cvjetanja biljke počinju biti malo izbirljivije prema okolišu. U fazi cvjetanja težite ka temperaturi od 18-26 °C. Previše topline može uzrokovati izgaranje terpena, što trajno smanjuje okus i miris vaših badova. Postoje i dokazi da previsoke temperature mogu također izgorjeti potenciju. Ako je moguće, zadržite nisku vlažnost zraka jer niska vlaga u fazi cvatnje smanjuje mogućnost pojave plijesni, a ujedno doprinosi povećanju razvoja trihoma. Mnogi groweri u posljednja dva tjedna, drastično smanjuju vlagu odvlaživačem zraka. To povećava proizvodnju smole (THC) i priprema badove za sušenje, istovremeno sprečavajući plijesan. Posljednja dva tjedna prije berbe, vlažnost možete u najmanju ruku spustiti. Previsoka vlaga zraka je iznad 60-70 %, neke vrste su posebno sklone plijesni pri visokoj vlažnosti. Prelaskom u cvatnju, biljke se naglo izdužuju (stretchaju), postaju sve višlje i udvostručuju se. Neke vrste se manje izdužuju (Indica dominant), a neke više (Sativa dominant) Ako u vegetativnom stadiju postoji problem s prehranom, biljka će i dalje stvarati novo lišće koji će zamijeniti izgubljeno, ali prema kraju cvatnje biljka će potpuno prestati stvarati novo lišće, jer se tada usredotočuje na stvaranje ogromnih badova. Međutim, ako imate nekih problema, ne brinite se previše. Sve dok vaši pupoljci ostanu netaknuti, a imate dovoljno lišća i dalje ćete proizvoditi nevjerojatne kvalitetne vrhove. Pupoljci koji ne dobivaju svjetlost, ne rastu, a pupoljci koji su niže na biljci ili u sredini biljke bez puno pristupa svjetlosti i zraka obično ostaju mali. Stoga, kada biljka procvjeta, uklonite/odsjecite svo donje lišće i sve niže nerazvijene stabljike, koje nemaju dovoljan pristup svjetlu (Lolipopping). Posljednjih nekoliko tjedana, kada je biljka već pri kraju, normalno je da lišće počinje žutiti. Mnogi groweri “flushaju” svoje biljke dajući im samo običnu vodu posljednjih nekoliko tjedana prije berbe.


12. BERBA (HARVEST)
U posljednjim tjednima badovi se znatno debljaju, što daje mnogo dodatne težine vašim konačnim prinosima. Svakodnevno gledate kako biljka formira prekrasne badove, možda će vam biti primamljivo i poželit ćete ih što prije ubrati. Potrebno je biti strpljiv, nekoliko tjedana uzgoja može činiti bitnu razliku u dozrijevanju vaših badova. Važno je pokušati pričekati dok ne stigne pravo vrijeme za berbu. Konzumiranje nesazrjelih badova može uzrokovati anksioznost ili glavobolju. Vrijeme za berbu može biti već nakon 2 mjeseca cvjetanja, ovisi o vrsti koju uzgajate. One u kojima dominira Indica cvjetaju kraće od Sativa dominant vrsta, čiji period cvjetanja može trajati i do 4 mjeseca. Neki prestaju davati hranjive tvari zadnja dva tjedna prije berbe, kako bi biljka mogla isprati sve dodatne hranjive tvari ili soli koje mogu dovesti do kemijskog ukusa (flush). Također, neki svojim biljkama daju melasu, kako bi se stvorili veći i ukusniji badovi. Melasa sadrži šećere koji potpomažu debljanje badova, mnogi brandirani dodaci na tržištu danas su uglavnom napravljeni od šećera. Postoji nekoliko tehnika za određivanje pravovremene berbe. Jedna metoda uključuje promatranje bijelih dlačica (pistila) koje rastu iz badova. Kada se prvi put pojave, sve su bijele. Kako vrijeme prolazi, kod većine vrsta pistili se počinju uvijati i tamniti. Te dlačice postaju žute, crvene, smeđe, ljubičaste ili čak ružičaste, ovisno o vrsti i uvjetima uzgoja. Opće je pravilo da se bere kad je 50 - 75 % vlasi promijenilo boju, mada to je samo gruba smjernica pošto je svaka vrsta različita. Neke vrste imaju tendenciju da ostanu uglavnom bijeli čak i pred berbu. Bez obzira na to, ako vam je to prvi grow, vjerojatno želite pričekati nekoliko tjedana duže nego što očekujete. Proći će dosta vremena kad se čini kao da se badovi približavaju kraju, tada će odjednom narasti čitava gomila novih bijelih pistila. Zapamtite, ako berete prerano, vaši badovi neće biti tako moćni. Ovo nije tako precizno kao proučavanje trihoma, ali pruža uzgajivačima način da probaju procijeniti kada su njihovi badovi spremni, pogotovo ako nemaju na raspolaganju mikroskop niti povećalo. Samo promatranje biljaka nije uvijek dovoljno precizno, posebno kad biljka raste na neočekivane načine. Ako niste upoznati sa određenom vrstom ili ne želite riskirati, možete koristiti mikroskop ili povećalo da biste pažljivo pogledali trihome kako biste odabrali savršeno vrijeme berbe. U Europi se ti trihomi nazivaju „smolastim žlijezdama“. Trihomi su kristali koje vidite kako se nakupljaju na badovima i listovima. Oni sadrže većinu kanabinoida u vašim badovima i mijenjaju se po izgledu kako se bliži vrijeme berbe. Trihomi pod mikroskopom izgledaju poput malih gljiva. Ako bijele "dlačice" skoro sve strše, a trihomi su i dalje prozirni (bistri), onda je vaša biljka premlada i nije spremna za berbu. U tom slučaju, berba će rezultirati sa malim urodom. Početak berbe počinje kada biljka prestane stvarati nove bijele "dlačice", a najmanje 40 % ih je potamnilo i uvilo se. Najviša razina THC-a je kada je većina trihoma mliječno bijele boje (zamućeno). Mliječni trihomi imaju najvišu razinu THC-a, te omogućuju više euforično djelovanje. Berba se može vršiti i nešto kasnije, kada poneki trihomi požute, takvi žuti (jantar) trihomi omogućuju više „body high“, jer je nešto THC-a prešlo u manje psihoaktivni CBN, što ima umirujuće i anti-anksiozne učinke. Na nekim vrstama, trihomi će čak postati crveni ili ljubičasti! Kada trihomi počnu izgledati sivi ili osušeni, zakasnili ste sa berbom.
Upute za korištenje ručnog mikroskopa: Kad prvi put koristite osvijetljeni mikroskop, moj savjet je da zapravo odrežete manji “hed” sa biljke kako bi ga lakše pregledali. Možete pokušati pogledati trihome na živoj biljci, ali inače je dosta nespretno.

Ako je moguće, odložite svoj “hed” na nešto stabilno, poput stola. Umite mikroskop i pritisnite na mjestu gdje ima trihoma.
when-to-harvest-cannabis-diagram.jpg

13. SUŠENJE I CURING
Sušenje
Sušiti možete na više načina. Možete objesiti cijelu biljku, ali postupak sušenja će ići mnogo brže ako odrežite grane ili pojedine hedove, te ih tako objesite da se suše. Odrežite/uklonite veće lišće, manje lišće uz hedove samo obrežite/skratite. Ostatke ne morate nužno bacati, možete napraviti maslac ili nešto slično. Manje hedove je pogodno obrezivati nakon sušenja, to će usporiti brzinu sušenja . Optimalno želite da se hedovi sporo suše, pa bi ovo mogla biti dobra tehnika ako živite u vrlo suhoj klimi. Preporučujem da se hedovi uvijek obrežu prije sušenja, osim ako nemate hitan razlog da to ne učinite. Teže je obrezivati hedove nakon što se osuše. Nakon što ste odrezali i obrezali hedove, objesite ih naopako na dovoljno prozračno i tamno mjesto tako da se mogu osušiti. U osnovi pupoljke možete objesiti gdje god želite, budite kreativni! Možete ih postaviti i na mrežaste police za sušenje. Ovo je dobar izbor za vlažno okruženje. Uklanjanjem hedova sa stabljika i stavljanjem na mrežasti stalak, sušiti će se puno brže nego ako ih objesimo naopako sa stabljikom. Ako niste sigurni gdje objesiti svoje hedove, ormar funkcionira sjajno, vaš prostor za uzgoj (box) može također poslužiti. Šator za uzgoj je sjajno mjesto za sušenje, sa kontroliranim okruženjem, te s puno mjesta na raspolaganju
.Puno uzgajivača suši hedove u svojim ormarima, ili čak u dnevnoj sobi. Obavezno rasporedite svoje hedove ravnomjerno bez dodirivanja, kako ne bi riskirali pojavu plijesni. Vrlo vlažan zrak ili previše vlage tijekom procesa sušenja vaš je neprijatelj jer može izazvati plijesan. 60 % vlage je optimalno, premda je većina nas na milost i nemilost oko sušenja. S razinom vlage od 60 %, trebat će otprilike 4-10 dana da se vaši hedovi osuše. Pri nižim vlažnostima vaše sušenje će ići mnogo brže, tako da morate pažljivo gledati hedove i skinuti ih prije nego što se presuše. Sušenjem, što je moguće sporije bez plijesni dati će vam najkvalitetnije hedove.

Curing
"Curing” je što sporije sušenje hedova radi očuvanja i poboljšanja njihovog okusa i mirisa. Tehnički, “curing” započinje kad biljka prestane dobivati vodu. Od tog trenutka vaša biljka se suši i započinje postupak sušenja. Pravilnim “curingom” riješit ćete se zeleno/travnatog mirisa svježih hedova, te ćete dobiti odličan miris i okus kakav i očekujete. Važno je u pravo vrijeme skinuti hedove sa sušenja kako biste postigli najbolje rezultate “curinga”. Skinite ih kad na opip postanu hrskavi, ili kada stabljike počnu pucati umjesto da se savijaju. Zatim hedove odlažete u hermetički zatvorene staklenke. Gotovo svi ljubitelji kanabisa slažu se da najbolji miris i okus dobivaju, što se hedovi duže “curaju”. Nakon što odstoje nekoliko tjedana u staklenkama, čini da se hedovi osjećaju jače i snažnije! To može imati veze sa terpenoidima. Terpenoide proizvode biljke kanabisa i utječu na okus / miris pupoljka, postoje neki dokazi da mogu također poboljšati potenciju ili bi to mogao biti potpuno drugi neki kemijski proces! Ali važno je da djeluje. Međutim, čini se da “curing” dulje od 6 mjeseci nema nekog značaja, 1-3 mjeseca je i više nego dovoljno.
:vutra:
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.