Razmišljanja o uzgoju - Kratak osvrt na "ishranu" biljke

Hesi Prodavnica Hempatia Organics Nutrients

Barbarossa

tata brada
Poznanik Foruma
20.12.2014
2.688
26.416
1.058
Jugoistočno odavde
Odmah na početku da razjasnimo:
Ne postoji precizan kalkulator ishrane za svaku pojedinačnu biljku Kanabisa.
Naravno, proizvođači djubriva su već odavno prilagodili svoje programe uzgoju vutre u kontrolisanim uslovima, pa ako su ostali faktori u boxu u granicama preporučenih vrednosti, to uglavnom funkcioniše.
Međutim, kod mnogih početnika i manje iskusnih uzgajivača dolazi do "spaljivanja" čak i pri manjim dozama od propisanih. Zašto je to tako?
Kada se tek upoznajemo sa growanjem bitno je da znamo da će svaka biljka koju budemo uzgajali biti priča za sebe.
Bez obzira što danas imamo lako dostupne informacije o svakoj sorti, treba obratiti pažnju i na druge faktore kada određujemo količinu i učestalost đubrenja.
Ja sam od onih koji uče na sopstvenim greškama i zaista mi je žao svih tih biljaka koje su trpele torturu mojih eksperimenata, ali zahvaljujući tome stekao sam jedan kontinuitet dobrih rezultata, iako još uvek menjam doziranje, proizvođače i kombinacije.
Da bi sa što manje problema krenuli u avanturu uzgajanja vutre treba da razumemo sinergiju svega onoga što smo stavili u box, počevši od njegovih dimenzija.
Ali pokušaću da budem što koncizniji.
Recimo, efekat pune doze nekog đubriva značajno se razlikuje kada uzgajamo na 250w Hps, u odnosu na 600w Hps.
Da ne ulazimo sada u dubinu, ali na 600w metabolizam biljke je znatno veći, odnosno brži i biljka je sposobna da veću količinu hrane pretvori u energiju neophodnu da optimalno raste i cveta.
A kada biste Biljci koja raste pod 250w dali istu dozu đubriva, velika je verovatnoća da će doći do nekog prženja, a u najmanju ruku neće iskoristiti dobar deo hrane.
Zatim, manji box i manji pot, pa se podrazumeva i manja biljka, ne nužno i lošija.
Ali Intenzitet svetla ne može da natera svaki strain da isto reaguje na preporučenu dozu đubriva.
Neke sative su "gutači svetlosti", ali se navodi da su osetljive na višak Azota i tako dalje.
Neke sorte će loše cvetati na 250w zbog genetike. Mnogi neiskusni uzgajivači probaće dodavanjem djubriva da nateraju cveće da raste, ali to samo vodi u propast.
Dakle, od velikog je značaja da se prvo informišemo o genetskim karakteristikama sorte koju planiramo da uzgajamo.
Pa ako imamo mali šator i 250w, bolje rezultate ćemo imati sa sortama koje dobro cvetaju i kad je niži intenzitet svetla.
Međutim, čak i da imate neku dominatnu sativu u malom boxu, nikako ne pokušavajte povećavanjem doze Npk da nadoknađujete slabo svetlo.
U takvim slučajevima ne treba prelaziti trećinu preporučene doze.
Ali pre nego se uhvatite za bočicu nekog đubriva, imajte na umu da više hrane neće vaše biljke učiniti većim. Spaliće ih.
To je nekakav psihološki fenomen kada smo ograničeni neznanjem, pa se vodimo fundamentalnim mehanizmom zaključivanja, da je više verovatno i bolje.
Sa iskustvom potisnemo te neke integrisane zablude i naučimo da više nije bolje, nego da je najbolje onoliko koliko je potrebno.
Ne treba biti ni bojažljiv, jer tako ćemo uvek tapkati u mestu, u svojoj sigurnoj zoni.
Dok rutina ne uradi svoje, pokušajte prvo da sagledate sve aspekte pre nego što nahranite biljku.
Smatram da su ovi odnosi jako bitni, pa sam se zato i duže na tome zadržao.
Druga stvar u vezi sa hranjenjem odnosi se na samu biljku.
Potreba za Npk djubrivom kod mladih biljaka je prilično mala.
Što je biljka duže u vegetaciji potrebe za hranom rastu, a vrhunac potrebe za hranom dolazi sredinom cvetanja. Tada bi broj mililitara hrane po Litru vode trebalo da bude najveći.
Pored svih pomenutih stvari, najbolji početak uzgoja je dobra i proverena zemlja koja biljkama u posudama preko 20L, omogućava i do mesec dana solidne vegetacije, bez potrebe za dodatnim npk djubrivom.
Ono što tada bez problema treba dodavati su mikro-biološki preparati i stimulatori korena u preporučenim dozama i vremenskim intervalima.
Vremenom ćete naučiti da posmatranjem biljke znate kada i koliko ćete je hraniti.
Za to vreme nije na odmet da se malo čitucka o svim tim faktorima, kao što su: voda, svetlo, co2, temperatura, vlaga, zemlja...
I da za završim ovaj segment priče...
Niko bolje ne može znati koliko čega i kada treba jednoj Biljci, od onog ko je uzgaja.
A sada idem da zapalim...živi bili :razvaljen::
 

grisnak

Glycyrrhiza Glabra
Poznanik Foruma
20.09.2015
1.233
8.253
258
Užasno se osječam nakon šta sam pročitao tvoj post jer sam nakon dugo vremena uzgajanja opet na početku. Zadnju godinu svaki grow userem barem jednju biljku i bez obzira na svo znanje i iskustvo ispada ko da neznam ništa....
 

amneziaHaze

Aktivan Član
19.04.2014
1.318
1.188
188
evo da nadodam na ovo tvoje sto sam prije par dana procito za hidro uzgoj probat cu ga prevest sto bolje.

Ne možete samo reći, "oh da, dajte biljkama X količinu ppm". Jer ako maloj biljci date 700 ppm, ona će vrlo brzo umrijeti. (Pogotovo na skali pretvorbe .5). Dopustite mi da to pokušam objasniti na primjeru.
Primjer 1: Imamo postavku Aeroponics s rezervoarom od 20 litara s 14 ženskih biljaka koje su trenutno 4 tjedna u fazi vegetativnog rasta. Koliko hranjivih sastojaka treba biti u spremniku? Očito je da ne želite dodati previše ili će izgorjeti do smrti, a ne želite dodati premalo ili će nedostajati. Dakle, idemo naprijed i započnite s malim, i dodajte 200 ppm. Nakon dana primijetite da brojač ppm očitava 150 ppm u rezervoaru. Tako dodate više hranjivih sastojaka (u preporučenim omjerima omjera kako je navedeno na boci) i dovedete ih do 300 ppm. Sljedeći dan primijetite da brojač ppm očitava 290 ppm, pa dodate još hranjivih sastojaka i povećate spremnik do 350 ppm. Prođe nekoliko dana i primijetite NEMA promjena na brojaču ppm, ali razina vode ležišta je znatno opala (biljke su je upile). Zašto su PPM ostali isti nakon što je spremnik povećan na 350 ppm? Dobro pitanje. To znači da je biljkama bila potrebna ciljana koncentracija hranjivih tvari od 350 ppm, tako da je stopa unosa hranjivih tvari i stopa unosa vode biljaka u ovoj određenoj fazi rasta savršeno uravnotežena. Drugim riječima, biljke bi konzumirale taman dovoljno hranjivih sastojaka, a taman toliko vode održava trenutni omjer hranjivih sastojaka i vode u ležištu na 350 ppm. Tako znate da ste na pravoj razini hranjivih sastojaka u svom rezervoaru.

Primjer 2: Imamo postavku Aeroponics s rezervoarom od 20 litara s 14 ženskih biljaka koje su trenutno u fazi rasta od 6 tjedana. Na što trebaju biti hranjive tvari? Trenutno su ppms postavljeni na 800 PPM. Dan prolazi, a primijetili ste da su se PPM-ovi povećali na 950 PPM-a. U rezervoar dodate malo destilirane vode i spustite PPM na 700 PPM. Prolazi još jedan dan, a primijetili ste da mjerač PPM sada očitava 750 ppm. Dakle, dodajete još destilirane vode da ukupna koncentracija hranjivih sastojaka u rezervoaru bude 600 PPM. Prođe nekoliko dana i primijetite da mjerač PPM i dalje očitava 600 PPM. Što to znači? Budući da se razina PPM neprestano povećavala kada su PPM iznosili 800 ili 700, to implicira da su biljke uzimale više vode nego hranjivih sastojaka. Tako je dodano više vode kako bi se smanjila koncentracija hranjivih sastojaka u ležištu. Jednom kada je koncentracija (kad kažem koncentracija, to znači udio vode u hranjivim sastojcima) smanjena na ciljanu razinu od 600 PPM, brzinu kojom biljke troše vodu i brzinu kojom biljke troše hranjive sastojke dopušteno da koncentracija 600 PPM ostane konstantna. Ovo je ispravna koncentracija ležišta za biljke u ovoj fazi rasta. Kao što vidite, upotreba ove metode vrlo je jednostavna i vrlo je jednostavna za primjenu na bilo koje naprezanje, bilo koju vrstu mjerača EC ili hidro postavku. Sve temelji na STOPI pri kojoj biljke troše hranjive sastojke i vodu.
Ima li komentara?