Wim Hof - Metoda

Hesi Prodavnica Hempatia Organics Nutrients
08.07.2018
66
238
33
22
Mordor
Pozdrav svim dobrim ljudima sa foruma.

Pregledao sam pretragu na forumu u vezi Wim Hof metode, i vidim da slabo ljudi pričaju o tome. Želeo bih da podelim svoja iskustva i možda nekoga zaintrigiram.

Ko ne zna, Wim Hof metoda se sastoji iz tehnike disanja i hladnog kupanja. Vaš um kontroliše šta će vaše telo da radi, i pomoću uma vi komandujete kako će vaše telo da reaguje na određene situacije.

Pomoću ove metode vi prilagođavate sebe da lakše doživljavate stresove. Kontrolišete vaš adrenalin i jačate imuni sistem.

Da pređem na stvar, metoda se počinje sa udisanjem vazduha duboko u pluća oko 30-40 puta, zatim ispraznite pluća i zadržite dah oko minut (kako budete radili ovo svaki dan tako ćete stvarati veću izdržljivost), nakon toga udahnete najdublje što možete i zadržite dah sa punim plućima 15 sekundi i ispustite ga, nakon čega se osećate “lightheaded”, radite to 3-4 puta za redom. Takođe ćete osećati da ste mnogo mirniji čiste glave i u ovom trenutku ste u zenu što bi se moglo ukombinovati sa meditiranjem. Sada ako se pitate čemu ovo, tu nastupa hladan tuš ili još bolje da sedite u hladnoj vodi (2-4 stepena) oko 10ak minuta.

Ovo je i najteži deo, naterati se da odete pod hladnu vodu. Vaše telo čim oseti hladnu vodu kreće da traži kiseonik i adrenalin vam raste samim tim ne možete kontrolisati disanje. Tu je fora sa disanjem, opustite um, zapamtite kako ste disali tokom ove metode duboko udahnete i duboko izdahnete i telo vam odma bolje reaguje na hladnu vodu. Samim tim, vremenom ćete bolje reagovati na druge aspekte u životu kada vam se desi neka stresna situacija.

Takođe benefiti hladnog kupanja su, bistriji um, jačanje imuniteta i otpornost na hladnoću.

Iz ličnog iskustva kažem da se mnogo bolje osećam i kad sam krenuo da radim ovu metodu pre pola godine svaki dan ni jednom nisam bio bolestan, niti najmanja prehlada.

Wim ima svoj yt kanal na kom možete dosta naučiti takođe i kurseve koji su podosta skupi ali verujem da su ove stvari odlične za početak. Ako ima nekoga da podeli iskustva pišite!

To je to od mene i kao što bi Wim rekao želim vam dobar dan i dobar život :)
 
12.08.2016
12
39
13
Pre 5 dana na preporuci nekog sa foruma odgledah video za disanje, otad je 2x dnevno je praktikujem i prosto sam oduševljen .
Od decembra kad sam zakačio koronu do sad imao sam stezanje u grudima različitog intiziteta koje je nestalo od prvog iskustva sa ovim!
Najbolje je ujutru odmah se ceo dan bolje nosiš sa stresom.
Možda zvuči nerealno ili sam ja preuveličao ovo, ali to je moje iskustvo a vas ništa ne košta da probate.
@Aragorn Evo ovde i pročitah to za hladnu vodu, moram isprobati!
 
08.07.2018
66
238
33
22
Mordor
Drago mi je da to čujem, verujem da ne preuveličavaš.

Definitivno probaj. Istraži imaš na njegovom kanalu a i na sajtu. Ali ja uglavnom svaki dan po 10 minuta hladnog tuša, naravno u početku ne treba odmah ići do najniže temperature nego spuštati postepeno. Pa za mesec dana da vidiš kako direkt ulaziš u hladnu vodu bez problema. I naravno pre hladnog tuša odradim 3-4 runde disanja. I jako je bitno da se ne ukočiš i izgubiš kontrolu nad disanjem dok se kupaš dišeš duboko i nećeš ni razmišljati o hladnoći. :)
 

dzidzo

Hey sexy mama xD
22.04.2015
508
2.518
163
Ja sam se prije oko godinu dana poceo kupati hladnom vodom i bas mi prija. U početku mi je bas bilo tesko al kasnije se čovjek navikne. Nedavno sam naletio i na ovu metodu slucajno vršljajući po youtubu , moram jos disanje uključiti :D
 

Herb Gardener

..micro..
Poznanik Foruma
17.02.2014
1.386
8.142
258
out of space & time
Metoda je super. :thumb:
Samo mali savjet. Mi svi razlicito disemo. Mnogi od nas cak hronicno "nepravilno". Kada krenete sa ovom, ili bilo kojom drugom tehnikom disanja dvije stvari su bitne.

1. prvo bi trebalo naviknuti se na pravilno disanje (stomak , dijafragma, pluca), u suprotnom vjezba je kontraproduktivna. Valjalo bi malo i poraditi na drzanju tijela, jer nepravilan polozaj kicme utice na vas nacin disanja..

2. ako ste pocetnik ne morate striktno se drzati zadatog broja ponavljanja. Mozete lagano poceti sa 5-10 udaha, pa polako povecavati..ili jednostavno uraditi onoliko koliko vam u trenutku prija. Jer ako radite nesto na silu, bilo sta sto vam nije ugodno znaci da nije produktivno.

Cold is your warm friend & breathe madafcka:)