GeekWeed LED - Blanket i Filter dizajn

Hesi Prodavnica Hempatia Organics Nutrients

adri

Di je modro i zeleno
01.03.2016
308
625
93
Di je modro i zeleno
Dobar Vam dan,
inače ne bi startao novu temu na forumu da ista može stati u "DIY propisno", al tamo se bavimo nekim drugim temama.
Kako me prijatelj zavlači i čekam ga već 9 mjeseci, odlučio sam ovo objaviti, mada bi rezultati sa Boška dali jednu notu znanstvenijeg pristupa spektralnim analizama, vrijeme me jede.


U razmišljanju kako da maksimalno iskoristimo "mane" LED tehnologije, nastala je ova jedinstvena metoda u konstrukciji (i samom korištenju) LED rasvjete pri uzgoju. Kažu; praksa je ipak praksa. Nadam se da će bar jedan član ove zajednice imati volje i vremena ovo proučiti i postati svoje rezultate.
Ako ne, a dobro... ostat će zapisano za nekog budućeg "geek weed" LED hobistu.


Ovo je nastalo u sklopu jednog većeg rada što sam krenuo pisati na temu LED, al nikako ga objaviti. - možda se i to jednom desi.

### Definiranje CRI broja ###
Kroz raznu dokumentaciju možete naići na tehničku i filmsku definiciju CRI vrijednosti, obje su točne i obje govore isto, samo drugim rječnikom.
- CRI (tehnička definicija) = postotak točno reproduciranih vrijednosti na spektralnoj skali u nm.
- CRI (filmska definicija) = postotak točnosti reproduciranih boja s obzirom na idealnu spektralnu sliku pri određenoj kelvinaži.

** Tehnička definicija je opisom bliža rezultatima spektrometra, a filmska kolorimetru (profi verzija vutrametra).

- CRI 70 - kada vidite u datasheet spektralnu sliku vašeg izvora, e taj spektar je točan samo 70 posto.
- CRI 85 - točan 85 posto i tako dalje.

** Odmah se postavlja pitanje; a kojih 30 ili 15% je lošije/netočno reproducirano?

Rješenje gornje nedoumice nam je vidljivo kroz spektralne slike izvora, a i kroz "krutost" fosfora kao medija koji proizvodi fotone. Nama je bitno da sve firme proizvode raspon od 3000K do 4500K na isti način (Osramovi patenti - poglavlje 1), što znači da imamo konstantu koja je bitna.

Kako je Fosforni LED u svojoj jezgri plavi izvor, a sama krutost fosfora opada u kvaliteti ovisno o nižim valnim duljinama spektralne skale, lako dolazimo do zaključka kojeg potvrđuje i praksa (spektrometri - fotometri - kolorimetri - filmski silver):

Reprodukcija boja (kvaliteta) se gubi kod valnih duljina od 380 nm do 495 nm.
Filmskim rječnikom: Dolazi do kurenja (lošije kvalitete reprodukcije) plavog dijela spektra, kaže se "plav ko kinez"*.
* Azijska koža je specifična (jako malo crvenog pigmenta), te je jedan od razloga zašto je proizvođačima fosfora bitnija kvaliteta koljena u crvenom dijelu spektra.



### 1. - Tehnička osnova za predstavljenu metodu ###
Moramo razjasniti tehničku pozadinu ideje koja se dala nagovijestiti u prethodnom poglavlju, ako želimo shvatiti zašto je ovo sve moguće i zašto je tako dobro.

## 1.1. - Fosforni LED u rasponu od 3000K do 4500K proizvodi na grafikonu spektometra isto "koljeno" u crvenom spektru.
Zbog toga što dolazi do probijanja u valnim duljinama kod plavo / zelenog dijela spektra, te “plavo-boostane” 4500K LED-ice su u pravilu lošije spektralne slike **.
** mada nije pretjerano bitno koji je CRI samog izvora, bitno je da znamo gdje je anomalija.

Ovo znači da LED izvor iste serije i gore navedenih raspona kelvina ima istu količinu "crvenog" i istu snagu u intenzitetu (jako bitno!) tog istog "crvenog" spektra.

## 1.2. - 4500K - CRI 80 ima toliko viska plave da bude u rangu 5500K filmske MH rasvjete - hahahahahah :)
Ovo je jedan od razloga zašto biljka dobro vegetira pri 4K ili 4.5K, (pogotovo kod CRI 70) jer višak plave(koji probija) naše oko ne vidi (reagira samo na zeleni dio). Al biljka itekako osjeti, LED od 6400K primjerice je u stvarnosti bliži 7500K MH žarulji(!).

## 1.3. - Uvijek ćete u datasheet-u primijetiti kako niže kelvinaže imaju manje lumena u istoj seriji.
Primjerice:
Osram 3000K CRI 85 - 106 lum/w
Osram 4500K CRI 80, 115 lum/w
4500K uvijek ima veći omjer lum/watt od 3000K, isključivo zbog promjene "koljena" na skali od 380 do 495 nm (jer malim dijelom zahvaća zeleni dio pa lumeni "rastu") - nije neobično da automatski više lumena ima lošiji CRI.


### 2. - Alternativa klasičnom pristupu konstrukcije kelvin izvora ###
Znajući sve gore navedeno, te testirajući sve gore navedeno (da bi sebe uvjerio), došao sam do tehnički jako zanimljive i funkcionalne metode konstrukcije rasvjete, bez velikih (5%) gubitaka intenziteta(!) crvenog koljena, a u isto vrijeme podižemo kvalitetu spektralne slike na max (za one koji "pate" da CRI bude 100, hihihi).

Naime 4500K jednostavno prebacimo u sunčevu spektralnu sliku preko filmske želatine, sličan efekt možemo postići s jeftinom emergenci blanket folijom iz planinarskog shopa.

Svi znamo da omjer boja (kelvinaža) u vegetaciji i cvjetanju nije isti.
Što ima i nekog smisla; ljudi vise rade [I](vegetiraju)[/I] pod plavim svijetlom, a volimo se [I](cvjetamo)[/I] pri crvenijoj rasvjeti.

Zaključak:
Ako već radimo panel koji sadrži LED Kelvin izvore, nema nam smisla kupovati išta drugo osim 4000K ili 4500K, jer se jednostavnim "trikom" izvori prebace u 3000K (čak i 2200K) bez gubitaka intenziteta bitnog za biljku.
Osim što ovo pojednostavljuje konstrukciju samog panela, smanjuje i troškove izrade, doslovno za duplo.
Nigdje na internetu i u meni poznatom svijetu uzgoja, nisam vidio ovaj metod i pristup u dizajnu, pa sam ih nazvao; "Blanket" i "Filter" metoda.

## 2.1 - "Blanket" metoda
Kada odlučite prebaciti biljku na cvjetanje, jednostavno obložite stijenke boxa u ZLATNU stranu emergenci blanketa. Zlatna strana odbije sav crveni spektar i pojede 20-30% plavog, time spuštajući vaš 4500K panel na približno 3200K.

Ova metoda je jeftina, lako se može odmah testirati i daje dobre rezultate, ali ipak ima određenih nedostataka:
- 1. - Sredina panela (sredina boxa ispod panela) može ostati na većoj kelvinaži, transformacija nije 100%, premda radi super.
- 2. - CRI nije 100, jednostavno zlatna strana nema tu mogućnost, ona upija postojeće fotone, ne oblikuje ih.
**** Ovu metodu navodim neovisno o nedostacima, jer smatram da je svima dostupna za testiranje i da su rezultati itekako vidljivi.


## 2.2 - "Filter" metoda
100% "full proof" promjena Kelvinaže, CRI 100, sunčev oblik spektralne slike, gubici 5 do 10% ovisno o proizvođaču gela (i dal brišete želatinu ako vam je prljava).

Ispred izvora stavimo CT filter.
1/2 CT Orange - pretvara u 2000K-2500K
1/4 CT Orange - pretvara u 3000K-3500K
1/8 CT Orange - pretvara u 3400K-3900K
Full CT Orange - pretvara u 1800K al vam i pojede 15% intenziteta crvenog - tako da je ne preporučam kakti radi gubitaka.

Osim što vam filter promijeni Kelvine, usput vam i ispravi spektralnu sliku pa možete ponosno reći kako vaš panel ima CRI 100. (kao i filmska rasvjeta)

Filter metoda je kao skuplja, mada su želatine 6 dolara komad, osobno koristim samo profi marke Lee i Rosco, tako da ne mogu govoriti u ime jeftinijih varijanti.

Napomena za filtere:
Iako mi kolege govore da cijena i kvaliteta želatina ne ovise o kvaliteti CT pigmenta, već izdržljivosti želatine na visoke temperature, savjetujem da ne kupujete jeftinije (plastične) verzije.

Ovo zamjenjuje kompletno drugu postavu kelvin izvora i glupo je štediti kada filter dimenzija 50x60cm košta 6 dolara.


### 3. Zaključak ###
Obe metode funkcioniraju na principu propuštanja 495 - 750 nm dijela spektra, al Blanket "ubija" dok Filter "pegla" donji dio, 380 - 495 nm.

Jednostavnim trikom dobivamo svjetlo sličnog intenziteta kao da ste zamijenili izvor u 3000K ili 2200K (iste snage), ovaj metod iskorištava poznatu anomaliju "viška" fotona koji se proizvodi neovisno o kelvinaži, dajući nam mogućnost da imamo jedan izvor za sve.

Kako na ovo gledam kao na revolucionarnu metodu (sa tehničke strane), smatram da je vrijedna diskusije sa kolegama na forumu.

### Metoda u praksi ###
1. 4000K / 4500K već što ste uspjeli napraviti; led žarulje - neonke - pcb - cobovi
2. Uzgoj u vegetaciji pod tim svjetlom.
3. Kada odlučite prebaciti na cvjetanje, ostavite još dva tjedna za vrijeme stretcha 4500 ili koju 4K imate, i kada završi strech, oko šatora stavite zlatnu stranu emergenci blanketa, ili ako imate filmsku želatinu 1/2 ili 1/4 - 1/8 filtera Lee/Rosco itd.

## Napomena za Blanket metodu:
Ja sam naisao na dvije vrste blanketa, bas zlatnu i nako njonjavo zlatnu.
O razlici zlatne ovisi kelvinaža, sa zlatnijom je malo crvenije (vise ko HPS), a ova slabija ispada oko 3300K.
Baš zlatnu sam našao mislim u Iglu ili tako nekom shopu, a ovu lošiju u de-k-atlonu, al postoje dvije vrste pa pripazite.

Vidna razlika kvalitete pigmenta:
IMG_83_Blanket.JPG
Gore lijevo: standardna alu strana, Dolje lijevo: Aptana Blanket - loš skroz, Desno: IgluSport Blanket zlatna ko duša.

E sad ima još netko 4000K ili 4500K panel kojeg koristi i za cvjetanje pa da proba blanket metodu?

### Modeli kvalitetnih filtera ###
Rosco Cinegel RoscoSun 1/2 CTO - 20x24"
Rosco Cinegel RoscoSun 1/4 CTO - 20x24"
Rosco Cinegel RoscoSun 1/8 CTO - 20x24"
Lee gel 1/2 Orange (CTO), 20x24"
Lee gel 1/4 Orange (CTO), 20x24"
Lee gel 1/8 Orange (CTO), 20x24"


Na panelu koji je mix 4500K i mono crvenih LEDica ću koristiti želatine, te slike objaviti u nastavku ove teme.
Primjetio sam da biljka jednostavno bolje i zdravije cvijeta pod spektrom sunca, makar i kelvini bili 3500K(1/8 CTO), mislim da želatina baš lijepo "ispravi" spektralnu sliku i namjesti CRI.

Od svih karafeka i svih raznih oblika Kelvin i Mono/Kelvin panela, odvidavanja, zavidavanja, grow ledica i čega sve ne, paljenja, ovog anoga... Filter metoda je po meni superiorna u svakom pogledu.

Filter možete jako primitivno testirati:
IMG_83_razlika u kelvinima.png IMG_83_nakon_filtera.png

Uvjeren da je ovo budućnost tehničkog dizajna, odjavljujem se uz pakistanca do nekog novog pisanja.
Živi bili pa vidjeli :)
 
Poslednja izmena:

waynejohn

no hablo led
Poznanik Foruma
01.07.2016
423
1.102
143
Planiram uskoro u nabavku 4000k 80cri trakica pa sam voljan i bacit koji dolar na filter...sve za znanost hehe
Imam 5000k 90cri na 'privremenom' korištenju, problem je što je cree pa nema spektralnu sliku...ima od bridgeluxa 5600k 90cri i citizen 5700k 90cri spektralna krivulja e sad pitanje je da li oni upadaju u standard ili je 4500k granica?I pod pretpostavkom da im je spektar sličan da li bi mogao izračunati kombinacije filtera za njega?
 
Poslednja izmena:

adri

Di je modro i zeleno
01.03.2016
308
625
93
Di je modro i zeleno
Fosfor do 4500K, probija u plavom spektru.
Fosfor od 5000K na više, ubija crveni da bi imao plaviji spektar - gubici su nam u intenzitetu veći, jer u startu radimo sa nižom količinom crvene, nije da neće radit, samo neće optimalno :)

Nema LED izvora bez spektralne krivulje (pa tako ni cree), svaka je ima, one kelvinaže koje jeste takva joj je i krivulja, svaki spektar je u datasheetu isti (jer je otprilike, ni ne može biti točan, jer CRI nije 100)

1/2 CT Orange - "skida" oko 2000K - 5500K > 3500K
1/4 CT Orange - "skida" oko 1000K - 5500K > 4500K
1/8 CT Orange - "skida" oko 600K - 5500K > 4900K

Promjenit će ti, samo sam ja išao na max crvene, a dovoljno plave za vegu, te došao do rezultata sa 4 i 4.5K kao optimalnim fosforima.
 

waynejohn

no hablo led
Poznanik Foruma
01.07.2016
423
1.102
143
Mislio sam nema za naći spektralne krivulje za 90cri osim za 3000k koji je 93cri, citizen i bridgelux imaju za otprilike sve modele
Probat ću na trakicama, jedan filter dosta za sve i kusur
 
  • Sviđa mi se
Reactions: adri

1310

Aktivan Član
Banovan
14.04.2014
3.800
15.199
398
hehe, opet čemo trošit pare:D
super je adri što nas educiraš, potakneš rasprave i eksperimentiranja :thumb: ::listomahanje::
sudjelujem odmah, HPS i zlatna folija, LED i rosco filteri, drajvera nema u priči, nemere bolje:cool23:
folija za ranjenike,20kn ova što ide na zid,zlatna, danas montirana u boksu, 250 W HPS 3000K, ( lampa je prejaka za moj boks, još sam i dajmond foliju prikeljio, 200kn potrošio na nju pa je ne skidam. ) lampu držim na 60 i više cm, od polovice cvatnje česti su problemi sa viškom plavih fotona, kuri bilje pa se nadam ovom jednostavnom i jeftinom metodom ispraviti kolko se dade.
streč je na jednoj završio, na drugoj ga nije ni bilo ( vega pod ledom miks K ledica 3, 4, 5, 6,5 i 10 000 K ), pravi tren za boost svijetla, barem ovog dijela što reflektira od stranica boksa. ovaj tren fotka nemere al ide uskoro i jedna na kraju cvatnje tako čemo popratiti učinak na HPS
vutrometar na sredini boksa točno ispod lampe ne pokazuje promjene, logično bočnom refleksijom neda se promjeniti spektar svijetla iz izvora na ovoj točci.
-----------------------------------------------------------------
3500K cri 90 izabran kako bi odradio završnu fazu vege na prijelazu iz malog boksa u veči cvijetni pa sa rosco filterom i folijom smanjiti kelvinažu na 2700, to je projekt u pripremi, cobove i foliju imam. I pikse,haha , trebat če, več vidim berbu, 2g./W i preko::ludak::
----------------------------------------------------------------
a mogla bi i Nefretite pridonjeti znanosti , komad filtera u vega boks, ONA gel dok rekonstrukciju ispuha ne napravim....
 

adri

Di je modro i zeleno
01.03.2016
308
625
93
Di je modro i zeleno
Pa sad. . . hajde da objasnim zašto to dobro radi kroz želatine.
(možda će nekog zanimati)

Filmska rasvjeta je jako brzo nakon HPS-a prešla na MH žarulje, što je dovelo do problema s tungsten (3200K) rasvjetom, jer MH lampe su po izumu plavo svjetlo (6400K - zbog vrste plina u žarulji).

E da bi se to ispravilo, nastali su OCT filteri, a kasnije dolaskom neonki koje su isto plavi plin, želatine su imale svrhu korekcije.

Al MH žarulja i Neonka su analogni plavi izvori svjetla, drugim riječima, oni nikada nemaju mogućnost imati više crvene od plave, kao što to može LED čip ovisno o fosforu ispred čipa. Jer oni proizvode fotone analogno. Zbog ove mane MH žarulja i Neonki, proizvođači želatina su se uvijek trudili maksimalno iskoristiti crveni dio, jer u startu rade s najmanjim mogućim intenzitetom tog dijela spektra.

Evo spektralna slika filtera koja odlično rade posao za gore navedenu metodu:

1/4 i 1/8 OCT
cetvrtina.png osmina.png
Transmission koji vam piše na svakom filteru, vezan je za zeleni spektar - lumene.

Manje više Rosco i Lee Vam imaju istu spektralnu sliku i transmisiju, jer su u standardu spektra sunca.
*** da filteri nisu takvi, onda se rasvjeta ne bi mogla koristiti pri eksterijernim snimanjima, jer se na kameri vidi razlika između umjetnog i sunčevog svjetla zbog lošeg CRI MH lampe i krive spektralne slike lampe.
E folija to ispravlja, da MH lampa radi uz sunce.

Taj efekt (ne korištenja želatina) vam je najvidljiviji na sapunicama, jer vam tamo nemaju vremena ni volje u eksterijeru stavljati folije, pa se točno vidi ocrtana bočna strana tijela u kontralihtu od sunca, što nema nikakve logike :).
Jao sad bi me kolega ubio da ovo pročita :)

I evo sada ispod dva navedena filtera preklopljeno:

4-8 mirad shift.png

Ono što možete primijetit da 1/4 koja je “crvenija” zbog više ubijenog plavog spektra (niže kelvinaže) i na naše oko tamnija***, u stvarnosti propušta više crvene od 1/8 koja je "svjetlija" u lumenima.
***a sve zato što joj zeleni dio naglo opada.

Na našu sreću, proizvođači želatina (Lee i Rosco) trude se max iskoristiti ono što im plavi izvori daju u crvenom dijelu spektra.

I kada te želatine staviš pred digitalno svjetlo kao što je LED (i kada mu znaš anomaliju), imaš mogućnost manipulacije s Kelvinima bez gubitaka u crvenom, što je jedino moguće s fizičkom promjenom fosfora ispred čipa, al sam skontao da se može i s filmskim želatinama, al u naravno datim kelvinažama od 4K i 4.5K, nije neki veliki raspon, al mislim da je dovoljan za naše potrebe uzgoja.

I jedna od velikih stavki (po meni) je što želatina ravnomjerno promjeni spektar, nemamo problema kao kod mixanja različitih kelvin izvora.

EDIT; par grešaka u pisanju
 
Poslednja izmena:

adri

Di je modro i zeleno
01.03.2016
308
625
93
Di je modro i zeleno
Mogao si ti adri isto kakav panel napravit, pa to na prodaju, pa da i mi na balkanu imamo jednog hansa haha :D

I kad me vec cimaš, a imam vremena za forum ;-)

Ja mislim da bez monokromatskih nema uštede struje, bar ne sad i ne sljedecih 5 godina dok Osram ne usavrši flipchip LED, a svi ovise o njima.

Jer neće baš brzo narast lum/wat kod LED-a ostat će na nekih 120 - 140 l/w na duge staze, jednostavno nema razloga da se ide na više.
Trenutno je tržište zasićeno ovim od 100 do 120 l/w i tu stoji, kad pogledaš malo bolje.
I molim vas nemojte spominjati male samsung ili bilo koje male ledice koje pisu 200lum/w "at binning" to nije lumen.

Ovo je jedan mix panel, trenutno trosi 64W preko 4 komada PT4115:

IMG_8382.JPG

Sastoji od 4500K Osram LED i Osram Hyper Red,
Ideja mi je bila da sa 4500K napunim dovoljnu količinu svitla za vegetaciju i onda samo sa crvenim monokromatskim pojačam koljeno u crvenom spektru.
Koristim Oramovu crvenu jer se koristi kod filmske rasvjete jer ima široko koljeno u crvenom za razliku od ostalih firmi na tržištu,
Osram je to napravio za ARRI zbog potreba crvenog pigmenta u ljudskoj koži.

Jako jednostavan i primitivan panel u osnovi i svatko to može napraviti.

IMG_8381.JPG

Sastoji se od dvi PCB 50W ploče na koje sam zalemio 4500 + crvene.

A fotke su kroz poluprozirna vrata, to sam napravio od lošeg Aptana blanketa , sad mogu gledati billjku bez da me zasljepi na prvu, nekad čak ni ne otvorim skroz, samo je čekiram kroz blanket i zatvorim vrata.

EDIT:
Mislim imam panel, al ih ne pravim za druge, to nikad, jer onda nije vise hobi :)
Meni je to najpraktičnije; taj mix 4500 + Crvena, pa sad koje god ti LED chipove izbereš i konstrukciju, jer svak napravi kako najbolje zna.
Imam i čisti 4500K panel za vegu na kojem sam preko želatina testirao cvjetanje i realno jedino ako misliš na uštetu struje onda staviš crvene, ovako samo nadoštukaš koliko ti treba inače kelvin izvora i minjaš sam kasnije kelvine kako ti odgovara.

### Ne želim ovaj topic zagušiti strujom :), već amo popratit dal i ostali članovi imaju dobre rezultate sa ovom metodom.
 
Poslednja izmena:

waynejohn

no hablo led
Poznanik Foruma
01.07.2016
423
1.102
143
I molim vas nemojte spominjati male samsung ili bilo koje male ledice koje pisu 200lum/w "at binning" to nije lumen.
Ne znam šta imaš protiv samsunga, F i H serije sa lm561c s6 A1 su super efikasne pogonjene ispod 50% nominalne snage, evo da bacim sliku 4000k 80cri, 144 diode, 16s 9p, cca 600x50mm, znači nije at binning iz datasheeta nego na realnoj Tc od 35°C i efikasnosti drivera od 94% da bude što realnija brojka koliko može biti
Opet ide preko 170 lm/w na 1A
I kakav je osram u usporedbi sa cree xp-e 660?Nisam nigdje našao neki osram kalkulator ili datasheet, zanima me efikasnost na nižim strujama recimo 300-450mA
 

Prilozi

  • Screenshot_2018-03-21-04-52-26.png
    Screenshot_2018-03-21-04-52-26.png
    60,8 KB · Pregleda: 22

1310

Aktivan Član
Banovan
14.04.2014
3.800
15.199
398
Držati čemo se teme, naravno, samo dok se rezultati pokažu. Malo pročakulamo:)
Teško te ulovit pa nam ne zamjeri na pitanjima mimo teme.
Temp sam sad pogledao, tu je negdje, pol stupnja manje na termometru koji je izložen direktnom svijetlu i stupanj i po u krošnji al se luftala soba pa možda je i to uticalo, pratim dalje. Al je zamirisalo, pomalo, sad jel to odmah od zlata ne znam ali veseli i manje bliješti kad se vrata otvore:joint2:
. pitao bih više za diskusiju, dal nam crvena hyper red koja sadrži sve vidljive frekvencije crvene više odgovara u vrtlarstvu od 630nm za koju se kaže da je to taj pik,naj za fotosintezu?
. kako u nekim slučajevima crvena nejde zajedno sa plavim i bijelim ledicama. različite su struje i naponi, vidim 4 pt a vidim i da ledice nisu svaka boja u svojoj koloni pa da je to rgb pcb?:(
znam da mogu iči u paraleli i tad rade na istoj struji a napon se.... prosvijetli guru:) kako k vragu pol reda u bijeloj a pol u crvenoj boji:confused:
 
  • Sviđa mi se
Reactions: ZelenaGroznica

adri

Di je modro i zeleno
01.03.2016
308
625
93
Di je modro i zeleno
Nemam ti ja nista protiv ijedne LED firme, totalno mi svejedno sto ljudi koriste.
Imam problem sa raznim ne standardnim lum/w omjerima.

Primjerice, pojedinačno svaki odvojeni mali led chip na velikom COB-u, daje od "250 - do 300 lumena na izlazu (at binning) po wattu struje", da nije tako COB ne bi davao u zbroju 130lum/w u normalnoj specifikaciji. - pola tih izlaznih lumena nema snagu (intenzitet) da postanu pravi Lumen (da dodje do 1 metar udaljenosti od chipa).

O tome pričam, a ne o firmama, kažem ti nema smisla o struji pričati - kaotična je :) svi imamo svoju vizuru.
Jedni govore o izlaznim lumenima - a drugi o lumenima po metru kvadratnom što i jeste pravi Lumen
Ja se koristim normalnim (ljudskim, filmskim) lumenima, na jedan metar od izvora površine 1m kvadratni, te to držim kao osnovu specifikacije kad sebi radim.
A svak nek radi kako hoce svoju struju.

Nije japanac to RGB, to je obična ploča. Samo sam skontao kako je napravljena i po tome složio ledice.
Uzeo sam ove crvene zbog te masnoće pigmenta, testiram ih zadnjih 7/8 miseci, za sad su mi dobre.
Ne znam koliko su dobre (i crvene i panel) i zato o tome i ne pričam. :)
 
  • Sviđa mi se
Reactions: mr.dr.Smok and 1310

shaolin monk

Aktivan Član
15.12.2016
705
5.226
233
cree cxb 3590 3500k cd bin plus 4 Cree Far Red XPEFAR
Zahvaljujem svima na forumu,s vašim znanjem uspio sam za sebe uzgojiti biljku.Hvala.Biljka je od RQS Royal dwarf auto bez far red.
 

Prilozi

  • IMG_20180321_110916.jpg
    IMG_20180321_110916.jpg
    64,6 KB · Pregleda: 91
  • IMG_20180321_110937.jpg
    IMG_20180321_110937.jpg
    43,5 KB · Pregleda: 93
  • IMG_20180321_110952.jpg
    IMG_20180321_110952.jpg
    45,9 KB · Pregleda: 89
  • IMG_20180321_110930.jpg
    IMG_20180321_110930.jpg
    41,8 KB · Pregleda: 91
  • IMG_20180321_111058.jpg
    IMG_20180321_111058.jpg
    46,7 KB · Pregleda: 99
  • IMG_20180105_225417.jpg
    IMG_20180105_225417.jpg
    114,6 KB · Pregleda: 101